۰۱ شهریور

تومور قاعده جمجمه

تومور قاعده جمجمه به ضایعاتی گفته می شود که در قاعده جمجمه و یا در اطراف آن تشکیل می شوند. جراحی تومور قاعده جمجمه به دلیل محل قرارگیری آن، بسیار دشوار می باشد. با یک رویکرد تیمی چند جانبه و تکنیک های جراحی ابداعی، امکان جراحی تومور قاعده جمجمه ( عمقی و یا بزرگ) وجود داشته و کیفیت زندگی بالاتری برای بیمار فراهم می شود.
جراحی تومور قاعده جمجمه متشکل از تکنیک های تخصصی نورولوژی مداخله ای، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، جراحی پلاستیک و عصب شناسی صورت می گیرد. هدف اصلی جراحی تومور قاعده جمجمه دسترسی به ضایعات دور از دسترس به دلیل قرار گیری آناتومیک آنها و حذف گسترده این توده ها می باشد. این تکنیک ها نیاز به رترکشن مغز را کاهش داده یا از بین می برد. بنابراین آسیب به مغز، اعصاب جمجمه و رگ های خونی به حداقل می رسد.

تومور قاعده جمجمه

انواع تومورهای قاعده جمجمه

تکنیک های جراحی قاعده جمجمه معمولاً برای درمان انواع تومورهای مغزی و ضایعات در سینوس های جانبی و اطراف آنها و در حصار قدامی، مداری، زیر شقیقه ای، کلیوس یا پشت بینی، غشای سینوس، استخوان گیجگاهی، پشت جمجمه و سوراخ جمجمه ( که مجرای نخاع است) به کار می روند.

علائم تومور قاعده جمجمه

ممکن است توموهای قاعده جمجمه تا زمانی که به اندازه ی کافی بزرگ نشده اند هیچ علائمی نداشته باشند. در صورت بروز علائم، این نشانه ها در افراد مختلف متفاوت است. و با توجه به محل قرارگیری این تومورها و سرعت رشد آنها علائم متفاوت است. این علائم می توانند به شرح زیر باشند:
– درد و بی حسی در صورت
– احساس ضعف در صورت
– سر درد
– مشکلات سینوسی مکرر
– انسداد بینی
– کاهش حس بویایی
– کاهش بینایی
– دوبینی
– کاهش شنوایی
– زنگ زدن گوش
– سرگیجه یا از دست دادن تعادل
– تنگی نفس
– خستگی و از دست دادن صدا
– دشواری در تنفس و خفگی مکرر

تومور قاعده جمجمه به ضایعاتی گفته می شود که در قاعده جمجمه و یا در اطراف آن تشکیل می شوند. جراحی تومور قاعده جمجمه به دلیل محل قرارگیری آن، بسیار دشوار می باشد. کلینیک جراحی سر و گردن MOH تشکیل شده از یک تیم قوی با حضور دکتر صالح محبی ، دکتر شباهنگ محمدی و دکتر محمد محسنی که در زمینه ی جراحی فک و جراحی گوش و سایر جراحی های مرتبط فعالیت دارند. جهت هر گونه هماهنگی می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۱۱۴۵۳۳ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با کلینیک می توانید به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید.

درمان تومور قاعده جمجمه

پزشک با معاینه ی بیمار و پاتولوژی قاعده جمجمه، مناسب بودن جراحی را تشخیص داده و گزینه های خاص جراحی بررسی می شود. تمامی پیشنهادات با بیمار یا اعضای خانواده بیمار در میان گذاشته می شود.
آزمایشات کامل قبل از جراحی برای موفقیت نتیجه ی عمل، بسیار حیاتی می باشد. تیم جراحی قاعده جمجمه از آزمایشات سی تی اسکن، ام آر آی، ام آر ای و آنژیولوژی استاندارد بهره می گیرند.
متخصصان در زمینه برنامه جراحی قاعده جمجمه از تکنیک ها و تجهیزات پیش رفته و هنرمندانه ای مانند مانیتورینگ پروسه جراحی، تکنیک های عصب شناختی، لیزر و غیره استفاده می کنند.

مطالب دیگر سایت:

جراحی فک